Ek yerleştirme ek kontenjan ek tercihler
İstanbul Aydın Üniversitesi Ek yerleştirme

Öğrenim Kredisi Borç Affı Kredi yurtlar Affı Kyk Affı harç kredisi borç affı 2010


Yazı Tarihi:25/11/2010 Saat:18:13 Yazar: ek yerleştirme Kategori: Burslar

Etiketler: , , , , , , , , , , , , ,

Öğrenim Kredisi Borç Affı Kredi yurtlar Affı Kyk Affı harç kredisi borç affı ayrıntıları kapsamı taksitleri hakkında 2010 harç kredisi

Kamu borçlarının yeniden yapılandırılması yasa taslağı, üniversite öğrencisiyken alınan harç ve öğrenim kredileri nedeniyle haciz kıskacındaki 1 milyon kişiye büyük kolaylık getiriyor.

Öğrenciliği sırasında Kredi ve Yurtlar Kurumu’ndan öğrenim kredisi kullanan ancak daha sonra bu borcunu ödemeyenlere ödeme fırsatı geliyor. 31 Temmuz 2010 tarihi itibariyle ödemedikleri 1 milyar 300 milyonluk borçlarına 200 milyon lira da gecikme zammı işleyen 1 milyon üniversite mezunu devletle barışabilecek.

200 MİLYON SİLİNECEK

Kredi Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü yetkilileri, borçluları yeniden yapılandırmadan yararlanmaya çağırdılar. Üst düzey bir yetkili, �Yapılandırma sizin lehinize, çok büyük kolaylık sağlanıyor. Bu fırsatı kaçırmayın� dedi.

Borçluların yeniden yapılandırmadan yararlanmaları durumunda gecikme zamları silinecek. Anapara borcu ise enflasyon oranında bugüne taşınarak güncellenecek.

Ancak borç peşi ödemenin yanı sıra 6 ila 18 taksitte de ödenebilecek. Taksitlerin ödeme süresi ise 2 ayda bir olacak. Böylece 6 taksite bölünen bir borcun ödeme süresi 1 yıl olacak. Ya da 18 aya bölünen borç aslında 36 ayda yani 3 yılda ödenmiş olacak.

NE KADAR FAİZ ÖDENECEK

Öğrenim kredisi borcunu 6 taksitte ödemek isteyenlerin alacak tutarı aylık 1.05 katsayısı ile çarpılacak. 9 taksitte ödemeler 1,07; 12 taksitler 1,10; 18 taksit isteyenlerin borcu ise 1,15 ile çarpılacak.

Aynı yetkili, Kurumun, geçen yıl çıkardığı ödeme kolaylığından yararlanmak için başvuran ancak daha sonra borcunu ödemeyen 100 bin kişi olduğunu vurguladı. Yetkili, bu yapılandırmadan onların da yararlanabileceklerine dikkat çekerken, onları da bu fırsattan yararlanmaya ve borçlarını bu kez düzenli ödemeye çağırdı.

TAKSİTLER UZAYACAK

Katkı ve öğrenim kredileri, okulun normal bitim süresinden iki yıl sonra ödenmeye başlıyor. Borçlu, borcunu kredi aldığı sürenin yarısı kadar zamanda ve 3’er aylık taksitler halinde ödüyor. Ödenmeyen her ay içinse yüzde 1.4 oranında gecikme zammı ekleniyor.

Ancak Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Kanunu’nda değişiklik yapılıyor. Bugün TBMM Genel Kurulu’nda görüşülecek olan tasarı kabul edilirse, öğrenim kredisi alanlar, borçlarını kredi aldıkları süre boyunca ödeyebilecekler.

Mevcut kanuna göre, 4 yıllık lisans eğitimi boyunca kredi alan bir kişi, üniversiteyi bitirdikten sonra kredi borcunu 2 yılda geri ödemekle mükellef. Yeni tasarı kabul edilirse, 4 yıl kredi alan öğrenci, borcunu da 4 yılda geri ödeme imkanına kavuşacak. Ya da lisans üstü eğitimiyle birlikte 6 yıl kredi alan bir öğrenci borcunu 3 yılda geri ödemek yerine 6 yılda geri ödeyebilecek.

DÜZENLİ ÖDEYEN ÖDÜLLENDİRİLECEK

Kurum yetkilileri, kredi ödemesi devam edenler içinde sadece borcunu düzenli ödeyenlerin kalan taksit sürelerinin yeni yasaya uygun olarak uzatılacağını vurguladılar.

1 milyon üniversite öğrencisini haciz kıskacından kurtaracak olan Yeniden Yapılandırma yasa taslağının ise Bakanlar Kurulu’ndan geçerek, gelecek hafta Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu’nda görüşülmesi bekleniyor.

Aktifhaber

Yorumlar

  1. tülin diyor ki:

    nerde para askeriücret calışıyom zaten söylermisiniz. bana ayda 700 tl alan bi insan bunun kirası var 400 kaldı 300 150 elektrik su igdaş desen 100 ev masrafları 50 cebime giriyo ayda ama siz diyosunuzki ayda sen 350 bana kredi öde nasıl ödeyeyim. kredileri yerken iyiydi napalım yani ac mı kalalım yedik ne ana var ne baba kim gönderecek bide kız cocugusun napayım ben sen söyle ne olursunuz ya herkezin borcunu silin. şu hayatta hep gecim sıkıntısı hep bi kovalamaca artık bizde yaşamak istiyoruz.

  2. kadri siken diyor ki:

    Kadir arkadaşım sen ne gerizekalı ne bencil aptal bir adamsın. Senin bacını sikim ben orospunun sıçtığı

  3. kadir siken diyor ki:

    Kadir arkadaşım sen ne gerizekalı ne bencil aptal bir adamsın. Senin bacını sikim ben

  4. kadri diyor ki:

    krediyi yerken iyi öderken devlet bişi yapsın! daha ne yapacak. ben kendimi sıka sıka ödedim. senin benden ne ayrıcalığın var!

    1. fatih diyor ki:

      eee miiletinde torpil i olsa iş bulsa öder demi !!!

    2. gokhan diyor ki:

      sevgili Kadri, adalet dene bir sey yoksa sistemde bu adaleti yaratak zorundayiz. Herkesin derdi kendine agir , belki bazi insanlar sika sika ödeyemeyecek. Ortaçagdan mi ihraçsin arkadas.

  5. kubilay diyor ki:

    ya arkadaş hiç ödeyecek gücüm yok ne yapayım iyi güzel taksit diyosunda para yok karnımı zor doyuruyorum bu nasıl olacak ödeyemem haciz falanda yanlış lütfen devlet bi care bulsun ne yapalım yok arkadaş gelsin araştırsınlar

  6. tarık diyor ki:

    çıktı mi af af af :-)

  7. duygu diyor ki:

    arakadaşlar üniversiteye başlamadam önce katkı ve öğrenim lredisine başvurmuştum ama çıkması 2002 yılının son döneminde bana öğrenim kredisi çıkmış ama benim bundan haberim yok,şimdi tebligat geldi ödeyin diye 8 yıldır bana yatırılan para bankadaymış yeni habrim oldu.almadığım kullanmadığım parayı neden ödeyimki,faiziyle baraber 1220 tl olmuş,kredi yurtlar kurumundaki görevlilere soruyorum net bişey söylemiyolar.bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz

    1. umuts diyor ki:

      kanaatimce başvurduğun anda tüm olasılıkları kabul etmiş sayılırsın. Çünkü başvurduğun için hesabına para yatıyor. o parayı çekip çekmemem onları ilgilendirmez. Mantıklı düşündüğümüzde haberinin olmadığını ispatlayamazsın. nasıl ispatlıyacaksın haberinin olmadığını ? parayı çekmediğini kanıtlayarakmı HAYIR belki biriktirmek istedin o yüzden çekmedin.anlatmak istediğim kısaca şu : artık çok geç ve ödemek zorundasın. ayrıca 82 doğumlu olduğunu tahmin ederek bende seninle aynı dönemde aldım. şuan 470 ana para 778 fazi ödemeyi bekliyorum. Selamlar

  8. Name (required) diyor ki:

    geçen hafta tebliğ geldi bana da 1 hafta içinde ödeyin diye..vergi dairesini aradım..görevli bayan ödeme dedi bana da..bekle af geliyor,yeniden yapılandırılsın dedi..ödemedim ama hiçbir bilgi yok..hangi tarihte nereye başvurucaz..

  9. hakan kölemen diyor ki:

    ben geçen yıl kredi borcumu gecikmişten 36 aya taksitlendirdim. 17 aydır düzenli olarak her ay parayı ödüyorum. bu af bizi ne derece etkiler lütfen bilgsi olan paylaşsın…

  10. kazım diyor ki:

    ben kyk yı da aradım beklleyeceksiniz diyorlar affın çıkması için.

  11. gül diyor ki:

    Arkadaşlar merhaba,

    bana iki gün önce ödeme emri şeklinde yaklaşık 10 yıl önce kullandığım harç parasına ilişkin borç geldi, böyle bir durumla karşılaşan var mı,

    sürekli KYK yı arıyorum ama telefonlara bakan yok.

    lütfen arkadaşlar bu konuda bildiklerinizi paylaşırsanız çok sevinirim

    af sizce böyle bir durumuda kapsar mı?

    bilgilendirecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

    1. umuts diyor ki:

      Geçen haftalarda banada ödeme emri geldi. 470 ana para 775 faiz. 2002 mezunuyum. 8 yılda bu kadar olmuş. Sizlerin nasıl 8-9 bin ytl oluyor anlayamıyorum. Kulağımı çekip Tahtaya vuruyorum valla. Neyse rıhtım vergi dairesinden gelmiş ödeme emri. Bir hafta içerisinde mal beyanında bulunun veya ödeyin diyor. Gittim rıhtım vergi dairesine kredi öddemesiyle yetkili memura sordum (sema hanım) ben Kamu borçlarının yeniden yapılandırılması yasa taslağından yararlanmak istiyorum. Bu nedenle ödemeyip beklesem olurmu. Dediki sakın ödeme. Bekle yasa ocakta çıkıcak. 775 YTL faiz silinecek kalan 470 ytl yi ister taksitle ister nakit ödersin. Dedimki bi sıkıntı çıkmasın ödeme emri geldi hapis falan yok yok ikincisi gelene kadar vaktin var. Oda hemen gelmez zaten. Bekle sabret dedi. Bekliyorum

  12. Fetiye diyor ki:

    10 ocaktan sonra vergi afları başlayacak dediler ama bende kulaktan duydum.Hadi hayırlısı…Umarım bu fırsattan hepimiz yararlanırız…

  13. Fetiye diyor ki:

    10 ocaktan sonra vergi afları başlayacak dediler ama bende kulaktan duydum.Hadi hayırlısı…Umarım bu fırsattan hepimiz yararlanırız…

  14. umuts diyor ki:

    ocak 9 oldu hala yasa tasarısıyla ilgili bir tek haber yok. ocakta çıkıcak diyorlardı TBMM yede baktım. bulamadım. Sonumuz hayır olsun inşallah.

  15. mdashp diyor ki:

    ben de internette arıyorum, oraya buraya mail atıyorum, bilgi veren yok. borç affı için nereye başvuracağız biz bilen yok mu?

  16. ali diyor ki:

    allah aşkına bu faiz affından yararlanmak için nereye ne zaman başvurmamız gerekiyor

    açıklama yapacak biri yok mu faizlerim

    olduğu gibi duruyo hala

  17. bayram diyor ki:

    arkadaşlar ya bu affın geçerlilik tarihi ne zamana kadar acaba bilen yok mu

  18. özcan tarhan diyor ki:

    afdan haber alan lütfen bilgilendirsin bizi şimdiden teşekkürler….

  19. kenan diyor ki:

    peki ben ödemeye dewam ediyorum 1 yıldır düzenli. sonraki taksitim 31 aralıkta, 10 gün sonra! bana bi faydası olacakmı bu affın? zaten kyk nında sayfası açılmıyor..

    bende mi bekleyeyim..

  20. bulut diyor ki:

    arkadaşlar banada geldi 16 sında ödeme emri aradım rıhtım vergi dairesini gelmene gerek yok dediler gelsende bişi farketmez dediler affı bekle dediler de 7 gün geçio af çıkana kadar bişey olmaz dimi haciz hapis insan korkuyo rıhtım vergi dairesine giden arkadaşlarda farklı bişi yapmadı heralde bekleyin dediler onlarada of çok canımı sıktı şu iş:(

  21. selin diyor ki:

    arkadaslar af yeniyıldan sonra olacakmış okeyde ben 202 de mezun oldum. ozamandan beri anca 600 ödedim şimdi bakıyorum 5500 olmuş borcum gelen ödeme emri 600 ode diye 1 hftada ok ödedik yada ödemedik affı bekledik. geri kalan parayı nasıl ödeyecez taksitlemi yoksa hepsini birmi ödeyecez. lanet olsun nerden aldık şu parayı .

  22. Name (required) diyor ki:

    arkadaşlar nasıl başvuruluyor acaba bilen var mı

    1. ek yerleştirme diyor ki:

      af çıktıktan sonra ayrıntılar belli olur

  23. elif diyor ki:

    bugün rıhtım vergi dairesine bende gittim. 2 ayrı ödemeden birini ödeme af gelecek diğer 200 TL yi de ocakta ister taksitle ister peşin öde dediler. umarım bir sorun ile karşılaşmam. affı bekliyeceğiz artık.

  24. Umut S diyor ki:

    Geçen hafta banada ödeme emri geldi. 470 ana para 775 faiz. 2002 mezunuyum. 8 yılda bu kadar olmuş. Sizlerin nasıl 8-9 bin ytl oluyor anlayamıyorum. Kulağımı çekip Tahtaya vuruyorum valla. Neyse rıhtım vergi dairesinden gelmiş ödeme emri. Bir hafta içerisinde mal beyanında bulunun veya ödeyin diyor. Gittim rıhtım vergi dairesine kredi öddemesiyle yetkili memura sordum (sema hanım) ben Kamu borçlarının yeniden yapılandırılması yasa taslağından yararlanmak istiyorum. Bu nedenle ödemeyip beklesem olurmu. Dediki sakın ödeme. Bekle yasa ocakta çıkıcak. 775 YTL faiz silinecek kalan 470 ytl yi ister taksitle ister nakit ödersin. Dedimki bi sıkıntı çıkmasın ödeme emri geldi hapis falan yok yok ikincisi gelene kadar vaktin var. Oda hemen gelmez zaten. Bekle sabret dedi. Bekliyorum.

    1. halil diyor ki:

      kyk sözleşmesinde 5500 liraya imza attım 2002 senesinde. 2007 de mezun oldum da baktığımda 7000 lira öğrenim kredisi 1000 lira da harç kredisi borcu vardı, tabi askere felan gittik geldik iş bulamadık oldu sene 2010 9000 tl oldu kısaca bu. yani benim tüm arkadaşlarımın da benim gibi borcu var. ilginç olan bir durum yok, ben hatırlıyorum ablamın döneminde böle uçuk meblaglar yoktu o da 2002 de mezun olmuştu, şimdi ki kyk anlayışı napıyor anlamıyorum,

    2. serdal diyor ki:

      benim 13,4,2009 da odemedıgım 449 tlye 2050 tl fazız koydular senınkı nasıl oldu.ortalık butun serefsız olmus.

  25. ayşe diyor ki:

    arkadaşlar ne kadar cahilce ve karamsarca düşünüyorsunuz, benimde 2,700 tl borcum vardı eve 4,100 tl lim ödeme emri geldi gittim vergi dairesini mal bildiriminde bulundum vergi dairesindeki memurlar gerek yok falan dediler ama ne kaybederim dedim mal bildirimi yaptım ( mal bildirimi yapılmazsa hapıs cezası var eğer vergi dairesi takipleri düzenli yapan bi yerse sonu hapse kadar gidiyor ihmal etmeyin) daha sonra yurtkuru aradım onlarda ödeme yapma affı bekle, tv den af haberini alınca(meclis onayı) bi dilekçeyle aftan yararlanmak istiyorum diye başvur dedi. bende işsizim ve tasarı da 4yıl kredi alan 4 yılda öder ibaresi yer alıyo, sizde o zamana kadar bir iş bulursunuz unutmayın garsonluk, tezgahtarlık, taksicilikte iş sayılıyor okuduk diye illa egitim dalımızda çalışmak zorunda değiliz ya 4-5 ayda borç ödeyecek para kazanılır ama çalışırsann

    1. halil diyor ki:

      sen neden bahsediyorsun ya garsonluk tezgahtarlıkta ne veriyorlar biliyormusun ? çalışmadık mı sanıyorsun onları da yaptık !!! 600 lira eline para geçer o da git gel yol harçlığı, Yemek parası oluyor. kalan 300 lirayla 9000Tl yi 4-5 ayda nasıl ödeyecem bana bi anlatsana şunun formülünü

  26. suleyman diyor ki:

    arkadaslar bende ıcralık olacakmısım telefon acdım dedım benım bırseyım yok affın cıkmasını beklıyorum 4 mılyarın 2 mılyarını odedım sımdı 1 mılyar faız koydunuz dedım bımer e mail attım dedım af yasalassın veya faızaı sılın hırsızlık yapıp oducem dedım cvb beklıyorum sımdı

  27. halil diyor ki:

    devlet, kredi borcunu ödeyemeyen işsizlere kyk borçlularına bankadan kredi çektirip onunla borcunuzu ödeyin diyor, kyk kredisi oluyor banka borcu sonra siye siye ödeyecen onu diyor kısacası durum bu..

    ben işsizim 9 bin lira borcum var, bir yıldır ödeyemiyorum 350 lira faiz gelmiş, bu borcum bankaya olsaydı şimdi 15 binlira felan olmuştu heralde, basit bir hesapla 9000 lira borcumu 18 e böldüğümde 500 lira yapar ve ben bu 500 lirayı iki ayda bir bankaaya ödemem gerek, işssiz adam nasıl ödeyecek allah aşkına şunu biri bi aydınlatsın, bi de işsiz adamı bankayla muhattap ediyorlar, yazıklar olsun bu durumları görmezden gelenlere….

    bana öyle geliyor ki hiç anlaşma manlaşma yapmayıp öylece kalsın banka borcunu yine ödeyemeyecegim sonra ailemden tahsil etmeye kalkarlar şimdi,, ayrıca engin düşüncelerini benimle paylaşmak isteyen yorumlarsa sevinirim yanlış mı düşünüyorum

  28. FATİH diyor ki:

    Allah kerim yapacak bişey yok varsa yoksa devlet. İşsiz insan karnını zor doyuruyo zaten bi de borcu nasıl ödeyecek yalan mıyım söyleyin allah aşkına?Neyse sıkmayın canınızı sonuç değişmediği için.

    1. halil diyor ki:

      bence de almayın bu ne ya 90 90 120 120 150 150 verdi 5 yılda sonra geldi iki yılda istiyor, iş olsa amenna her halükarda öderim ama iş yok kardeşim işsiz adm bu parayı nasıl ödeyecek, sakın alacak arkadasları burdan uyarıyorum, sakın almayın

  29. behzat ç diyor ki:

    ya eve icralık oldunuz diye yazı geldi nasıl olacak arkadaş nasıl borç yapılanacak 8000 tl borç yasa çıkmadan icralık olduk bir hafta zaman vermişler sonu sonu hapis yatacaz.ne ye yaradı okuduk bumudur çıraklık yapsam borcum olmazdı konu hakkında bilgisi olan bir arkadaşımız varsa bilgi verirse sevinirim öğrenim kredisi almayın ibretlik oldum.

    1. halil diyor ki:

      kardeşim sen bence bir kredi yurtlar kurumuna git ya da telefon et durumu anlat onlardan neler yapılabilir bir danış derim, Allah yardımcın olsun cok zor bir durum insallah benimde başıma gelmez böyle bir durum,

  30. yasin ç diyor ki:

    aftan haber varmı noldu??